حضور اقشار و گروه‌های سنی مختلف مهمترین ویژگی مسجد پویا و فعال است
حضور اقشار و گروه‌هاي سني مختلف مهمترين ويژگي مسجد پويا و فعال است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین:

حضور اقشار و گروه‌های سنی مختلف مهمترین ویژگی مسجد پویا و فعال است

اسماعيلي با اشاره به ويژگي‌هاي مسجد فعال اظهار کرد: اگر يک مسجد پذيراي اقشار و گروه‌هاي سني مختلف در جامعه باشد نشان از اين واقعيت دارد که پويا و فعال است.
شناسه خبر : 31028 تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۰۲

«محمد حسین اسماعیلی» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) در قزوین به مناسبت 19 مهر سالروز تاسیس کانونهای فرهنگی هنری مساجد گفت: استفاده از ظرفیت های فرهنگی و هنری و رسانه ای نوین باید در دستور کار کانونهای فرهنگی هنری مساجد قرار گیرد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: جوانان امروز دغدغه های جدیدی دارند که لازم است در برنامه ریزیهای فرهنگی کانونها برای پاسخ به این دغدغه ها  توجه شود و از مشارکت جدی خود جوانان برای مدیریت و برنامه ریزی های کانون های فرهنگی و هنری استفاده کنند.

وی افزود: مسجدی پویا و فعال و اثربخش است که شاهد حضور همه اقشار و سنین به ویژه جوانان و نوجوانان باشد و فلسفه تشکیل و راه اندازی این کانونها همین هدف است.

وی بیان کرد: بی شک اگر جوانان در کانونها حضوری اثربخش و کارگشا داشته باشند ودر مدیریت و برنامه های کانونها مشارکت کنند شاهد کانونی پویا و فعال خواهیم بود.

اسماعیلی تاکیدکرد: استفاده از ظرفیت فضای مجازی نیز در دوران کنونی بسیار حائز اهمیت است و ضروری است از این بستر ارزنده نیز به شایستگی استفاده و بهره برداری شود.

 

وی تصریح کرد:اسماعیلی افزود:کانون های فرهنگی هنری نقشی مهم و اثرگذاری در جذب نوجوانان و جوانان به نهاد مسجد دارند و از همین رو باید این کانون ها در تمامی مساجد استان فعال شوند ،مسجد فقط محل برپایی نماز و عبادت نیست، بلکه پایگاه و سنگر فرهنگی محله و شهر و کشور است و باید محل حضور و تربیت نسل جوان و نوجوان باشد و کانونهای فرهنگی و هنری می توانند با برنامه ریزی های دقیق و مدون جهت اجرای فعالیت های فرهنگیِ جذاب و هدفمند نسبت به جذب جوانان اقدام کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: به نظر می رسد آنگونه که شایسته و بایسته است از ظرفیت کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استفاده نشده است و با توجه به  شورای سیاستگذاری  کانونهای فرهنگی و هنری مساجد در استانها که بر مبنای اساسنامه جدید کانونها و با حضور کلیه مدیران ارشد استان و متولیان فرهنگی تشکیل می شود، تمامی نهادهای فرهنگی استان می توانند با برنامه ریزی و هم افزایی نسبت به استفاده بهینه از توانمندی های همه ی دستگاهها در مسجد اقدام کنند تا از موازی کاری و هدررفت هزینه ها و سرمایه ها جلوگیری شود