کانون‌های روستایی نقش بسزایی در عرصه فرهنگی و اقتصادی ایفا می‌کند
کانون‌هاي روستايي نقش بسزايي در عرصه فرهنگي و اقتصادي ايفا مي‌کند
مدیر ستاد فهما استان قزوین؛

کانون‌های روستایی نقش بسزایی در عرصه فرهنگی و اقتصادی ایفا می‌کند

حجت الاسلام رمضاني گفت:کانون‌هاي روستايي در بخش هاي فرهنگي و اقتصادي اثر بخش و کار آمد هستند.
شناسه خبر : 30984 تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۳۴

حجت الاسلام «علی رمضانی» در گفتگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) در قزوین گفت:یکی از مهم ترین مناسبت های که از اهمیت بالایی در تقویم برخوردار است روز ملی روستا و عشایر است واز ظرفیت کانون های مساجد برای تقویت فعالیت فرهنگی در روستاها در این روز میتوان بهره مند شد. 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ادامه داد:تعداد 196 کانون در روستا ها و 166کانون نیز  در شهر در حال حاضر مشغول به فعالیت هستند و این جامعه آماری نشان دهنده نگاه ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد به مناطق روستایی است .

وی عنوان کرد:عرصه فرهنگی یکی از عرصه های تاثیر گذار در اثر بخشی اقتصاد روستاییان دارد به طور مثال برای شروع کار اقتصادی و جهادی نیازمند فرهنگ سازی در بین روستاییان می باشد که کانونهای مساجد میتواند در این زمینه ورود پیدا کند و موثر واقع شود.

وی تأکید کرد: مجموعه های فرهنگی در  روستاها  بسیار کم هستند و همین فعالیت کانونها ی فرهنگی هنری در روستاها سبب میشود تا از ظرفیت روستاها در گشترش فرهنگ و آموزه های دینی و ارزش های دینی بهره مند شوند .

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین خاطر نشان کرد: در اجرای رویداد ملی فهما در سال های پیش از پیشگامان این عرصه کانونهای روستایی بودند و امسال نیز که این رویدا با شعار به توان مردم آغاز به کار نموده است کانونهای روستایی همچنان فعال در این عرصه می باشند.

کلمات کلیدی: روستا،کانون،کارآمد