رویکرد حضرت زینب(س) در کربلا یک حرکت فرهنگی بود
رويکرد حضرت زينب(س) در کربلا يک حرکت فرهنگي بود
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین؛

رویکرد حضرت زینب(س) در کربلا یک حرکت فرهنگی بود

حجت الاسلام قدس در جريان برگزاري وبينار تخصصي اربعين حسيني به ميزباني ستاد فهما استان قزوين گفت: حرکت زينب کبري(س) مبتني بر کار فرهنگي بود که شقاوت امويان را افشا کرد.
شناسه خبر : 30675 تاریخ انتشار : ۴ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۰۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای ( فهما)از قزوین، حجت الاسلام «عباس قدس» در وبینار تخصصی ویژه اربعین حسینی (ع) با موضوع «نقش موثر بانوان در گسترش فرهنگ اربعین حسینی» در فضای مجازی گفت : حرکت حضرت زینب (س) از کربلا تا شام و برگشت پیروزمندانه به کربلا یک حرکت فرهنگی بود.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد:حرکت حضرت که بر پایه مقاومت بود حرکتی فرهنگی بود که نه تنها نه تنها بر پایه مقاومت بلکه مبتنی بر شفاف سازی و خود افشایی بود که این نشان دهنده کار خوب فرهنگی است که به خوبی باید عرضه کرد. 

 

وی عنوان کرد:از صدر اسلام بانوان قهرمانان فرهنگ سازی بوده اند و در بحث عاشورا دیدیم که حرکت زینب (س) کربلایی که درآن خون و کشتاراسارت و سوختن و خانمان بود چطور به پیروزی در اربعین تبدیل شد .

 

وی خاطر نشان کرد:کار فرهنگی مبتنی بردو چیز است یکی مقاومت یکی از مو اردی که بر سر راه فرهنگ مانع ایجاد میکند آن حملات درونی وشک ،ذلت پذیری ،استکبار ترسی ،ترس از فقر و زندان و ترس از عدم پیروزی است که اگر از اینها مطمئن باشیم آرا م آررام در این مقاومت با دستهای بسته و پا در زنجیر با تحقیر  مردم و شادی و هلهله کردن مردم خود افشایی میکنند.

 

حجت الاسلام قدس گفت:علی رغم حکومت اشرافی گری عثمان و معاویه در شام ظرف مدت چندین سال شاهد پیروزی حضرت زینب (س) هستیم و باز این بانوان هستند که نهایت شقاوت ستاد عملیاتی امویان رو افشا میکنند .

 

وی بیان کرد:حضرت رقیه (س) ، حضرت علی اصغر(س) هرکدام نهایت افشا گری را از شقاوت امویان در صحرای کربلا را دارند و دیپلماسی صحنه عاشورا را حضرت زینب (س) برعهده داشته است.

 

و در پایان اشاره کرد:استفاده از احساس و حرمت و شان  زنانگی توانست این جبهه فرهنگی را ظرف 40 روزبعد از مقاومت به پیروزی برساند. 

کلمات کلیدی: زينب (س) ، نقش زنان