پیاده‌روی اربعین نشان از اقتدار امت اسلامی میان جهانیان است
پياده‌روي اربعين نشان از اقتدار امت اسلامي ميان جهانيان است
مدیر مدرسه علمیه شیخ الاسلام قزوین؛

پیاده‌روی اربعین نشان از اقتدار امت اسلامی میان جهانیان است

حجت الاسلام محسني گفت: امروزه هيچ‌يک از اديان، منکر امام حسين (ع) نيست و پياده روي اربعين نشان دهنده اقتدار امت اسلامي ميان جهانيان است.
شناسه خبر : 30668 تاریخ انتشار : ۴ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۴۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان قزوین، حجت الاسلام «عباس محسنی» در وبینار تخصصی ویژه اربعین حسینی (ع) که با موضوع (اربعین جلوه اقتدار امت اسلامی ) که در فضای مجازی برگزار شد، بیان کرد:از سالی که پیاده روی های اربعین شروع شده است شاهد اقتدار امت اسلامی به ویژه شیعیان اباعبدالله الحسین (ع) بوده ایم . 

 

مدیر مدرسه علمیه شیخ الاسلام قزوین در ادامه گفت: به برکت خون امام حسین (ع)، این حرکت به صورت خودجوش توسط شیعیان آغاز شده و  ملل مختلف از کشور های دیگرنیز دراین  راهپیمایی اربعین شرکت می کنند.

 

وی تصریح کرد: دشمنان شیعیان  و مسلمانان  نیز این موضوع را درک  و احساس خطر می کنند چرا که ملت ها از سراسر دنیا با گویش ها و ملیت های مختلف، مسیحی، بودایی و حتی اهل سنت در این راهپیمایی بزرگ  اربعین شرکت می کنند.

 

حجت الاسلام محسنی گفت: این سخن از پیامبر عظیم الشان اسلام (ص)  که فرمود: «ان الحسین مصباح الهدی  و السفینه النجاه» به معنی واقعی کلمه نشان از حضور و اقتدار نظام اسلامی دارد که به واسطه اربعین حسینی به جهانیان معرفی می شود . 

 

وی در ادامه گفت: در این مسیر افراد زیادی از شخص امام (ره) شهدای گرانقدر و سردار سلیمانی   تلاش و مجاهدت کردند تا امنیت سرزمین عراق و سوریه  برای مردم برقرار شود و ملت های مختلف در این مسیر به وجه اشتراکاتی که بین ادیان وجود دارد به شناخت و تحقیق بپردازند .

 

مدیر مدرسه علمیه شیخ الاسلام قزوین با تاکید براینکه امام حسین (ع) ابعاد و شخصیتی بین المللی دارد، افزود: هیچ یک از ادیان مختلف در جهان منکر بین المللی بودن امام حسین (ع) نیستند و حتی گاندی نیز امام حسین (ع) را به عنوان الگو خود می داند. 

 

وی در پایان یا آورشد: در چند سال اخیر کرونا باعث شد که همه افراد نتوانند در مراسم پیاده روی اربعین شرکت نمایند ولی وقتی وقتی زمان اربعین میشود همه در تکاپو هستند که به هرروشی در این  برنامه معنوی شرکت نمایند امیدواریم که با از بین رفتن بیماری منحوس کرونا شاهد حضور بیشتر مردم دراین پیاده روی باشیم و همه دوستداران و عاشقان امام حسین (ع) به وصال خود برسند.