تمرکز سومین رویداد ملی فهما بر تقویت ظرفیت‌های مردمی مساجد است
تمرکز سومين رويداد ملي فهما بر تقويت ظرفيت‌هاي مردمي مساجد است
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان قزوین؛

تمرکز سومین رویداد ملی فهما بر تقویت ظرفیت‌های مردمی مساجد است

حجت الاسلام رمضاني با اشاره به اهميت و جايگاه مساجد در طول تاريخ اسلام گفت: تمرکز سومين رويداد ملي فهما بر تقويت ظرفيت‌هاي مردمي در مساجد است.
شناسه خبر : 30523 تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۲۱

حجت الاسلام رمضانی در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) در قزوین گفت: مسجد به عنوان پایگاه معنوی است که توسط مردم اداره می‌شود و از این رو مکانی برآمده از مردم و برای جوانان و نوجوانان و همه اقشار برنامه های فرهنگی مؤثرو تاثیر گذار را برای رشد واعتلا فرهنگ جامعه دارد.

 

مدیر ستاد کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان قزوین گفت:سومین رویداد ملی فهما با شعار به توان مردم آغاز به کار نموده است و براین اساس قابلیت ها و مقدورات محلی، کارکردهاو فعالیت های خودجوش کانونها  و استفاده هدفمند از فناوری های نوین، رسانه ها و مراکز رشد در این رویداد ملی طراحی شده است.

وی افزود:امسال  رویداد ملی فهما  در قالب 3 شبستان و 12 رواق در سامانه بچه های مسجد  برنامه ریزی شده است که برنامه های مختلفی اعم از مسابقات کتابخوانی و تلاوت نور گروه سرود طرح ملی راهکار و شناسایی استعداد های نواجوانان و جوانان در عرصه های هنری و قرآنی و بسیاری از برنامه ها در این طرح دیده شده است .

وی عنوان کرد:شعار امسال به توان مردم عنوانی است که مدیران کانونهای فرهنگی هنری با تکیه بر همین عنوان بسیاری از برنامه ها و کارهای مفید و تاثیر گذاررا میتوانند در محله و مسجد و با استفاده از ظرفیت های مسجدی و کانونی تحقق بخشند.

حجت الاسلام رمضانی گفت:مهلت ارسال اخبار و و همچنین برنامه ها و آثار کانونها در رواق های 12 گانه تا پایان آذر ماه می باشد که انتظار می رود مدیران و ارکان کانون همچون سال گذشته ورود جدی به این عرصه داشته باشند و از این ظرفیت در تحقق شعار امسال نیز بهره برداری نمایند.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد  استان قزوین  در ادامه گفت:مجموع امتیازی که کانون ها می توانند در این رویداد کسب کنند 20 هزار امتیاز است و هریک از رواق ها یک هزار و 400امتیاز و همچنین فعالیت های تعاملی در شبکه رابطین 3هزار و 200 امتیاز و فعالیت های خودجوش هر رواق 200 امتیاز خواهند داشت

وی خاطر نشان  کرد:تاکنون جلسات و پیگیری های با رابطین فهما داشته ایم و در فرصت باقی مانده این جلسات بیشتر نیز خواهد شد و از تمامی ظرفیت رابطین نیز در سومین دوره از رویداد ملی فهما به صورت هدفمند تر استفاده خواهد شد.

وی در پایان گفت امیدواریم امسال نیز مدیران کانونها با حضور پررنگ و پرشوری در ثبت برنامه های خود داشته باشند و بتوانند از تمامی ظرفیت های مردمی در جهت تحقق شعار امسال داشته باشند.