برنامه های فرهنگی باید مسجد محور باشد
برنامه هاي فرهنگي بايد مسجد محور باشد

برنامه های فرهنگی باید مسجد محور باشد

نماينده مردم قزوين در مجلس شوراي اسلامي :برنامه هاي فرهنگي بايد محله محور و مسجد محور باشد.
شناسه خبر : 30127 تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۳۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از قزوین، «فاطمه محمدبیگی» در نشستی که با حجت الاسلام رمضانی مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان  برگزار شد، بیان کرد:برنامه های فرهنگی باید مسجد محور و محله محور باشد و ما این موضع را مطالبه داریم از مسئولین و وزیر محترم ارشاد اسلامی که نگاه ویژه تری به این موضوع داشته باشند.

 

نماینده مردم استان قزوین در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت:با توجه به سابقه کانونهای فرهنگی هنری مساجد در اجرای برنامه های خیلی خوب و تاثیر گذار لازم است برای اختصاص اعتبار و بودجه به کانونهای مساجد طرح و پروژ معرفی گردد تا بتوان در استان برنامه های قرآنی و فرهنگی بسیار خوب و تاثیر گذار برگزار نمود. 

 

وی گفت: در راستای همین موضوع لازم است به وزیر محترم ارشاد در خصوص اختصاص ردیف بودجه مجزا برای کانونهای مساجد اقداماتی صورت گیرد تا بتوانند از هزینه های استانی بهره مند گردند .

 

در ادامه مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ابیان کرد: تعداد کانونهای فرهنگی هنری در کشور 25 هزار کانون و این تعداد در استان نزدیک به 400 کانون  می باشد که 30 هزار نفر عضو دارد.

حجت الاسلام «علی رمضانی» افزود:رویداد ملی فهما بعنوان سومین سال متوالی فعالیت های خود را در فضای مجازی آغاز نموده است که شامل سه شبستان فرهنگ،هنرونوآوری و 12رواق و48 برنامه آمده شده است که مدیران و اعضای کانونها میتوانند با مراجعه به سایت بچه های مسجد فعالیت های خود را ثبت نمایند. 

وی تأکید کرد:لذا برای اجرای برنامه ها و ثبت آن در سامانه نیازمند حمایت های مالی از مجموعه ها واز این مجموعه است که انشالله بتوانیم کارهای فرهنگی و قرآنی موثری در استان برگزار نماییم.

 

وی در پایان گفت : مساجد به خوبی میتوانند در کاهش آسیب های اتماعی در محله ها و شهر و روستا جلوگیری نمایند با اجرای برنامه ها و این نیز نیازمند هزینه و حمایت های مالی است .

کلمات کلیدی: محله،مسجد،فهما