صلوات فرستادن برپیامبر(س) کفاره گناهان است
صلوات فرستادن برپيامبر(س) کفاره گناهان است

صلوات فرستادن برپیامبر(س) کفاره گناهان است

حجت الاسلام نوروزي گفت:در خصوص اثار صلوات از امام رضا(ع)نقل شده است که يکي از آثار صلوات از بين بردن و کفاره گناهان است.
شناسه خبر : 28206 تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۶:۵۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه اي فهما از قزوين، حجت الاسلام «رسول نوروزي» امروز (شنبه 29 خرداد) در دومين وبينار دهه کرامت در قزوين که برگزار شد، بيان کرد: در شان پيامبر در قرآن کريم اماده است «إِنَّ اللَّهَ وَ مَلائِکَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَي النَّبِيِّ يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلِيماً» يعني خداوند متعال و ملائکه او بر پيامبر خاتم درود و تهنيت مي فرستند و خداوند از همه مومنان نيز مي خواهد که بر پيامبر اسلام صلوات  بفرستند.

 

مسئول امور صيانتي حوزه علميه قزوين ادامه داد:در ايات و روايات ازجايگاه صلوات بسيارتاکيد شده وپيامبر گرامي اسلام نيز فرموده بخيل ترين فردکسي است که وقتي نام من آورده مي شود، بر من صلوات نمي فرستد.

 

وي عنوان کرد: از امام رضا(ع) روايت است يکي از آثار صلوات اين است که کفاره گناهان انسان محسوب ميشود و هر کسي گناهي مرتکب مي شود بايد آن گناه را بوسيله توبه کردن از بين ببردو در پرونده اعمالش محو کند و يکي از موارديگرکه کفاره گناهان انسان است فرستادن صلوات بر پيامبر و اهل بيت پيامبر (ع) است.

 

حجت الاسلام نوروزي در پايان گفت: از امام رضا (ع) نقل شده است که درود و صلوات بر پيامبر و اهل بيت گرامي اش با تسبيح خداوند متعال برابري ميکند و اين اهميت صلوات را نشان مي دهد.