تاسیس کانون‌های مساجد از بزرگترین رویدادهای فرهنگی در سطح کشور بود
تاسيس کانون‌هاي مساجد از بزرگترين رويدادهاي فرهنگي در سطح کشور بود

تاسیس کانون‌های مساجد از بزرگترین رویدادهای فرهنگی در سطح کشور بود

اسماعيلي ضمن گراميداشت سالروز تاسيس کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور، گفت: از جمله بزرگترين رويدادهاي فرهنگي در سطح کشور تاسيس اين کانون‌ها و فعاليتي بود که به منظور توسعه برنامه‌هاي مسجدمحور شکل گرفت.
شناسه خبر : 25894 تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۲۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از قزوین، محمد حسین اسماعیلی در مراسم تجلیل از مدیران فعال کانون های مساجد استان که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، گفت:یکی از بزرگترین رویداد فرهنگی که در کشور صورت گرفته تاسیس کانون های مساجد بوده است و باعث توسعه فرهنگی در کشور شده است.

 

محمد حسین اسماعیلی گفت: مسجد بعنوان پایگاه اصلی شکل گیری انقلاب اسلامی بوده است و امروزه نیز باید این جایگاه نیز همچنان حفظ شود.

 

وی افزود: فرمایشات مقام معظم ر هبری درباره کانونهای مساجد نیز به اثر گذار بودن این مجموعه فرهنگی در جامعه تاکید دارد و کانونهای مساجد مکانی است که جوانان و نوجوانان در شکل گیری گام دوم انقلاب اثر گذار باشند.

 

اسماعیلی تاکید کرد:کانونهای مساجد بعنوان پایگاهی اثر بخش می باشد که  در روستاها و شهرها تاسیس شده است و این موضوع را میتوان  بعنوان محقق شدن عدالت فرهنگی برشمرد.  

 

وی در ادامه گفت:کانونهای مساجد بعنوان مجموعه ای که در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب و اساسنامه برای آن مشخص شده است  که کانونها شروع به ساماندهی شدند و طرح  فهما از اقدامات موثر در این ساماندهی می باشد .

 

مدیر  کل اداره ارشاد افزود:امروزه جوانان و نوجوانان مومن و انقلابی ما بیش از گذشته باید در فضای مجازی حضور یابندو تولیدات محتوای فرهنگی نیز باید در مساجد توسط همین جوانان  صورت گیرد و نباید عرصه را برای کسانی که کارهای ضد ارزشی و ضد فرهنگی می کنند باز گذاشت .

 

وی در پایان گفت: امسال با شروع طرح ملی ایران قوی که طرح بسیار ارزشمندی است طبق فرموده مقام معظم رهبری باید قوی شد و این قوی شدن در همه حوزه های علمی اقتصادی و فرهنگی باید صورت گیرد و از همه ابزارها باید استفاده کرد.