برگزاری طرح شنبه‌های با کتاب در مساجد استان قزوین
برگزاري طرح شنبه‌هاي با کتاب در مساجد استان قزوين

برگزاری طرح شنبه‌های با کتاب در مساجد استان قزوین

حجت الاسلام رمضاني گفت : طرح ملي شنبه هاي با کتاب در مساجد و کانونهاي استان قزوين در حال برگزاري است.
شناسه خبر : 19866 تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۳۳

حجت الاسلام «علی رمضانی» در گفتگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) در استان قزوین گفت: با توجه به آغاز هفته کتاب و کتاب‌خوانی از روز شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹، آغاز شد برنامه‌های مختلفی در حال برگزاری است.

 

 مدیرستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان قزوین گفت: در هفته کتاب و کتابخوانی  بهترین فرصت برای آشنایی جوانان و نوجوانان به کتاب و کتابخوانی است و میتوان از ظرفیت مساجد و کانونهای فرهنگی هنری استفاده کرد.

 

وی افزود:از مهم ترین برنامه های کانونهای فرهنگی هنری مساجد که در حال برگزاری است ، طرح شنبه های با کتاب است که همزمان در سراسر کشور برگزار میشود.

 

حجت الاسلام رمضانی در خصوص طرح شنبه های باکتاب گفت :مدیران کانونها و ائمه جماعات با معرفی یک از کتاب ها درروز های شنبه در مساجد و همچنین در فضای مجازی معرفی  میکنند و با این کار میتوانند افراد بیشتری را به سمت کتاب و کتابخوانی سوق دهند .

وی افزود: اهداء کتاب به کانونهای فرهنگی هنری استان و برگزاری مسابقات کتابخوانی و همچنین نذر کتاب از برنامه های است که در کانونهای فرهنگی هنری برگزار میشود.

 

وی خاطر نشان کرد:128 کتابخانه در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین وجود دارد که 60 درصد این کتابخانه ها در کانون های روستایی خدمات ارائه می دهند.

 

وی در پایان گفت: کانونهای روستای ما دارای ظرفیت بسیار خوبی هستند که بتوان پایگاهی برای پر کردن اوقات فراغت و همچنین تشویق مردم به امر کتاب و کتابخوانی باشد والبته بخاطر شرایط به وجود آمده در کشور و با وجود بیماری کرونا کتاب های در فضای مجازی  ارائه میشود که میتوان مدیران کانونها نیز از این ظرفیت بهره مند شوند.