مسجد نماد استوار تمدن اسلامی/اعلام برنامه‌های ستاد فهما استان قزوین به مناسبت روز جهانی مسجد
مسجد نماد استوار تمدن اسلامي/اعلام برنامه‌هاي ستاد فهما استان قزوين به مناسبت روز جهاني مسجد

مسجد نماد استوار تمدن اسلامی/اعلام برنامه‌های ستاد فهما استان قزوین به مناسبت روز جهانی مسجد

حجت‌الاسلام و المسلمين رمضاني با اشاره به کارکردهاي مسجد در طول تاريخ اسلام گفت: مسجد در واقع نماد استوار تمدن اسلامي است، در نتيجه بايد بسياري از کارکردهاي آن را احيا کنيم، در اين راستا ستاد هماهنگي کانون‌هاي فهما استان قزوين برنامه‌هاي متعددي را ويژه اين ايام طراحي کرده است.
شناسه خبر : 15158 تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۵۰

حجت‌الاسلام «علی رمضانی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان قزوین، با اشاره به اهمیت برگزاری و گرامیداشت روز جهانی مسجد گفت: مساجد نمادی استوار از تمدن اسلامی در طول تاریخ بوده و ارزش واعتبارخود را میان مسلمانان وشیعیان حفظ کرده است؛ روز جهانی مساجد که از روز سی و یکم مرداد ماه برابر با 21اوت ، سالگرد آتش زدن مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی ارسرائیل است به این نام  نامگذاری شده است. 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین افزود: مسجد حافظ سلامت دین و جامعه است و وحدت و همدلی که میان اهالی مسجد وجود دارد بقای اسلام را تضمین می کند در نتیجه ما باید با  توجه به ظرفیت های موجود کارکردهای مسجد را تبیین کرده و برای رشد و بقا مسجد بهره ببریم.

 

وی تصریح کرد: در صدر اسلام مساجد محل رسیدگی به خواستههای مردم بود و مشکلات بیشتر مردم در مساجد مرتفع میشد ولی امروزه این موضوع در مساجد کم رنگ تر شده است .

 

حجت الاسلام رمضانی تأکید کرد: البته امسال با توجه به شرایطی  که در جامعه به وجود آمده است و این بیماری کرونا باعث وجود مشکلاتی در جامعه شد مساجد در زمینه کمک به نیازمندان و تهیه بسته های معیشتی  شاهد اتفاقات خوبی بوده است و امیدواریم که همچنان ادامه دار باشد .

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین در ادامه به برنامه های کانون‌های مساجد این استان در بزرگداشت روز جهانی مسجد اشاره کرد و گفت: تجلیل از مدیران فعال کانون های فرهنگی هنری مساجد ،تجلیل و تکریم از خانواده های شهدا، بازدید از کانون های فعال، برگزاری مسابقه کتابخوانی شمیم یاس و همچنین توزیع بسته های معیشتی میان خانواده های نیازمند از جمله برنامه های است  که به مناسبت روز جهانی مساجد برگزار خواهد شد.