همکاری مشترک ستاد هماهنگی کانون‌های (فهما) و نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قزوین
همکاري مشترک ستاد هماهنگي کانون‌هاي (فهما) و نهاد کتابخانه‌هاي عمومي استان قزوين

همکاری مشترک ستاد هماهنگی کانون‌های (فهما) و نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قزوین

ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان قزوين با نهاد کتابخانه هاي عمومي اين استان در راستاي ترويج فرهنگ کتابخواني همکاري مي کند.
شناسه خبر : 13690 تاریخ انتشار : ۲ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۹:۴۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از قزوین: حجت الاسلام والمسلمین «علی رمضانی» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری قزوین در راستای تبادل نظر با محور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی با «فاطمه محمد بیگی»، مدیر کل کتابخانه های عمومی این استان دیدار و گفتو‌گو کرد.

 

حجت‌الاسلام رمضانی در این دیدار طی سخنانی اظهار کرد: برنامه های مربوط به کتاب و کتابخوانی از جمله فعالیت های اصلی و محوری در هر دو مجموعه کانون های فرهنگی هنری مساجد و به طور خاص  کتابخانه های عمومی است چراکه کتاب می تواند با اقشار مختلف جامعه ارتباط برقرار کند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ادامه داد:برای اینکه جامعه ای با سطح آگاهی ودانش بالا داشته باشیم باید به فترویج فرهنگ مطالعه اهتمام ورزیده و برای این بخش با همکاری همه ارگان ها به ویژه اداره کل کتابخانه ها همکاری بیش از پیش داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: ما هم اکنون تعداد 128کتابخانه مخزن دار و 48 کتابخانه بازدر سطح استان داریم که بخش بزرگی از این کتابخانه ها در روستاها واقع شدند که می توان آنها را تقویت کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی ضمن تاکید نسبت به همکاری متقابل افزود: در مسائل آموزشی کارهای بسیاری انجام داده ایم اما در بخش مسائل تربیتی توجه کمتری داشته ایم چرا که مسجد و خاستگاه اصلی مسجد تربیت نیروی طراز انقلاب است، در نتیجه باید در راستای رشد مسائل تربیتی با همکاری سازمان های دیگر به ویژه اداره کل کتابخانه ها برنامه ریزی و همکاری مضاعفی داشته باشیم.

 

در ادامه «فاطمه محمد بیگی» ضمن تایید اثر بخش بودن همکاری دو مجموعه در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در سطح استان گفت: اداره کل کتابخانه های استان قزوین،  مسابقات  کتابخوانی را باتوجه به بیماری و شیوع ویروس کرونا در فضای مجازی برگزار می‌کند، امیدواریم در شرایط فعلی بتوانیم این مسابقات را با همکاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان پررونق تر از گذشته برگزار کنیم.