ارتقای سطح آموزش در مساجد منجر به گسترش سطح آگاهی مردم می‌شود
ارتقاي سطح آموزش در مساجد منجر به گسترش سطح آگاهي مردم مي‌شود

ارتقای سطح آموزش در مساجد منجر به گسترش سطح آگاهی مردم می‌شود

رمضاني گفت: بايد با هدف گسترش سطح آگاهي مردم و خانواده‌ها به مساله آموزش در مساجد توجه بيشتري داشته باشيم تا شاهد اثرات آن در سطح جامعه باشيم.
شناسه خبر : 13439 تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۸:۴۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان قزوین: حجت الاسلام «علی رمضانی» در دیدار مدیر حوزه علمیه استان از ستاد هماهنگی کانون های مساجد قزوین  گفت: ما باید ازظرفیت مساجد در جهت رشد مسائل فرهنگی و دینی مردم بهره کامل و لازم را ببریم .  

 

حجت الاسلام رمضانی گفت: مساجد به عنوان پایگاه اجتماعی مردم نیازمند این است که آموزش های در جهت رشد سطح آگاهی مردم و خانواده ها داشته باشیم که شاهد آسیب های اجتماعی در سطح جامعه و مردم نباشیم و این  آموزش ها در چارچوب اصلی خود با موضوعات مورد مبتلا خانواده ها و مردم باید برگزار شود تا اثر بخشی آن رادر جامعه ببینیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان قزوین عنوان کرد: با راه اندازی سامانه بچه های مسجد و اطلاعاتی که ازکانون ها در این سامانه ثبت و ضبط شده است میتواند کمک بسزایی به مسئولان در جهت برنامه ریزی هایشان داشته باشد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان قزوین گفت: باید توجه به شرایطی که در جامعه حاکم شده است و بیماری کرونا مانع خیلی از فعالیت های فرهنگی در مساجد شده ، کانون های فرهنگی هنری در این راستا برنامه های را در نظر گرفتند که با رعایت مسائل بهداشتی فعالیت ها در این بخش انجام شد.

 

وی اظهار کرد: ما تا کنون 362 کانون فرهنگی و هنری در سطح استان قزوین داریم که  بیشترین ارتباط را با مردم به خصوص نوجوانان و جوانان دارند که بخش اعظمی از این کانون ها در سطح روستا ها هستند که در این برهه از زمان در جهت رونق بخشی به مساجد گام های بسیار خوبی را برداشته اند.

 

رمضانی در پایان گفت: حوزه علمیه و ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان میتوانند همکاری دوجانبه داشته باشند و در این راستا میتوانیم از ظرفیت طلاب حوزه علمیه جهت اعزام به مساجد و مشاوره های مذهبی استفاده کنیم.