سه‌شنبه‌های تکریم در استان قزوین؛ شهادت لبیک به مکتب و سیره حسینی است
سه‌شنبه‌هاي تکريم در استان قزوين؛ شهادت لبيک به مکتب و سيره حسيني است

سه‌شنبه‌های تکریم در استان قزوین؛ شهادت لبیک به مکتب و سیره حسینی است

نخستين آيين از طرح ملي سه‌شنبه‌هاي تکريم در استان قزوين، به همت ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد اين استان با تجليل از خانواده شهيد «محمداسماعيل صالحي» برگزار شد.
شناسه خبر : 13393 تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۸:۲۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان قزوین: در راستای برگزاری طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، ریئس بنیاد شهید شهرستان محمدیه و جمعی از اعضای کانون فرهنگی هنری «نورالشهدا  درتاریخ سه شنبه 24تیر ماه با خانواده شهید محمد اسماعیل صالحی  دیدار و گفتگو کردند.

 

حجت الاسلام رمضانی در این دیدار طی سخنانی اظهار کرد: ارج نهادن به مقام شامخ شهدا از وظایف اصلی هریک از ماست و طرح ملی سه شنبه های تکریم در راستای تکریم  خانواده شهدا آغاز شده است که امیدواریم بتوانیم از حضور و برکت خانواده های شهدا در زندگی هایمان بهره مند شویم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین گفت:شهدا با الگو قرار دادن مکتب امام حسین (ع) و برای مبارزه حق علیه باطل به میادین جنگ رفتند و خداوند هم بالاترین درجه یعنی شهادت را نصیبشان کرد .

 

وی گفت: گرامیداشت یاد و نام شهدا باعث می شود که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و کشور نهادینه شود و و جوانان میتوانند با الگو قرار دادن شهدا به  عنوان افراد مخلص و پا در رکاب اسلام در جامعه کنونی رسالت اصلی خود را به نحو احسنت انجام دهند.

 

در ادامه این دیدار مادر و برادر شهید  به بیان خاطراتی از شهید صالحی پرداختند.

 

شهیدمحمد اسماعیل صالحی در سن 20 سالگی و در دوم آذر ماه سال 1366 در منطقه پیرانشهر بر اثر اصابت خمپاره به درجه رفیع شهادت نائل آمد.