راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی (فهما) گامی موثر در نهضت تولید محتوای مسجدی است
راه‌اندازي پايگاه اطلاع‌رساني (فهما) گامي موثر در نهضت توليد محتواي مسجدي است

راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی (فهما) گامی موثر در نهضت تولید محتوای مسجدی است

مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين، در آيين رونمايي از صفحه اين استان در پايگاه اطلاع‌رساني(فهما) اظهار کرد: راه‌اندازي اين پايگاه گام موثري در نهضت توليد محتواي مسجدي محسوب مي‌شود.
شناسه خبر : 11627 تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۴۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) ازاستان قزوین: مراسم رونمایی از صفحه استان قزوین در پایگاه اطلاع رسانی (فهما) امروز یکشنبه 18 خرداد با حضور مجازی حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر «حبیب رضا ارزانی» رئیس  ستاد هماهنگی  کانون های مساجد کشور و «محمدحسین اسماعیلی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین برگزار شد.

 

در این آیین، «محمدحسین اسماعیلی» طی سخنانی اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد ظرفیت عظیمی را به وجود آوردند و  به دلیل اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد نهایت استفاده و بهره برداری را داشته  در این راستا باید برنامه ریزی های سازنده ای را در این حوزه داشته باشیم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین افزود: موضوع اطلاع رسانی از مهم ترین شاخصه های هر مجموعه و سازمان محسوب می شود و باید در تمامی حوزه‌ها مورد توجه قرار بگیرد .

 

وی گفت: امروزه  باید از ظرفیت رسانه هاو از ظرفیت اینترنت و فضای مجازی نهایت استفاده و بهره برداری را ببریم و  بحران کرونا در حقیقت این گوشزد را به ما کرد که  باید از ظرفیت فضای مجازی و ارتباطات نوین نهایت استفاده و بهره برداری  را داشته باشیم .

 

اسماعیلی در پایان خاطر نشان کرد: پایگاه اطلاع رسانی  که در حاضر راه اندازی شده است اتفاق بسیار مبارکی است  و امیدواریم با این فضای جدیدی که بوجود آمده است در جهت توسعه فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد و همچنین نهضت تولید محتوا در فضای مجازی بتوانیم گام های گسترده تری برداریم. 

 

همچنین در بخش دیگری از آیین رونمایی از صفحه استان قزوین در پایگاه اطلاع رسانی (فهما)، حجت الاسلام و المسلمین دکتر ارزانی که به صورت مجازی در مراسم حضور داشت، طی سخنانی اظهار کرد: سال گذشته اتفاق بسیار خوبی در کانون های فرهنگی هنری مساجد و  پایتخت فهما رقم خورد که 98درصد از کانون ها در فهما حضور پیدا کردند و رقابت بسیار خوبی را در کنار یکدیگر ایجاد کردند.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور گفت: خوشبختانه کانون های فرهنگی هنری مساجد و بچه های مسجد قبل از بیماری کرونا در فضای مجازی حضور پیدا کرده بودند و صفحه بچه های مسجد در این ایام فعالیت های خود را در فضای مجازی ادامه دادند  واز طریق سایت بچه های مسجد نیز  اطلاع رسانی ها صورت می گرفت .

 

وی گفت :هدف ازراه اندازی  پایگاه اطلاع رسانی فهما این است که  همه استان ها برنامه های استان  وفعالیت های کانونهای فرهنگی هنری استان خود  را اطلاع رسانی کنند.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه قزوین  بعنوان یک شهر فرهنگی از جایگاه ویژه ای برخوردار است گفت: با راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی فهما می توان برنامه ها و فعالیت های هنری که دراین استان برگزار میشود را اطلاع رسانی کرد و از این ظرفیت به وجود آمده در جهت ترویج  فرهنگ و هنراین استان بهره گرفت.   

 

وی همچنین خاطر نشان کرد : مجموع فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد کشوررا میتوان در پایگاه  اطلاع رسانی فهما مشاهده کرد.