ترویج فرهنگ مطالعه میان مسجدی‌ها منجر به افزایش سطح آگاهی و اندیشه مردم می‌شود
ترويج فرهنگ مطالعه ميان مسجدي‌ها منجر به افزايش سطح آگاهي و انديشه مردم مي‌شود

ترویج فرهنگ مطالعه میان مسجدی‌ها منجر به افزایش سطح آگاهی و اندیشه مردم می‌شود

حجت الاسلام رمضاني گفت : ترويج فرهنگ کتاب و کتابخواني بين مسجدي ها موجب افزايش سطح آگاهي و انديشه مردم خواهد شد
شناسه خبر : 11548 تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۷:۴۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما استان قزوین ،حجت الاسلام علی رمضانی در نشست با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان که در ستاد کانون های مساجد قزوین برگزار شد بیان کرد:ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی موجب افزایش سطح آگاهی و اندیشه  مردم خواهد شد و باید همه دستگاه های دولتی به این موضوع توجه ویژه ای  داشته باشند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان قزوین گفت:کارهای که در حوزه کتابخانه های عمومی وکانون های مساجد صورت می گیرد بسیاربهم نزدیک و مکمل کننده یکدیگر هستند و مخاطبین و اهداف مشترکی را دارندالبته سیاست های را نیز هرکدام در زمینه کاری خود دارا می باشند.

 

وی عنوان کرد:ما اگر نتوانیم سطح فرهنگی و باورهای دینی مردم را بالا ببریم قطعا ضرر کرده ایم و جامعه امروزی ما اگر دچار خسران است بابت همین بی توجهی ها درمسئله کتابخوانی است که هم مسئولین و هم خود مردم باید در این زمینه تلاش کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی اعلام کرد:ستاد کانون های مساجد استان قزوین دارای 120 کتابخانه می باشد که بخش اعظمی از این کتابخانه ها در روستاها هستند و ظرفیت بسیار خوبی در جهت متمرکز شدن کارهای فرهنگی در آن روستا و منطقه خواهد بود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان قزوین خاطر نشان کرد:برنامه های متنوعی از جمله شنبه های باکتاب که هرهفته در مساجد یک کتاب توسط امام جماعت به مردم معرفی میشود ،برگزاری مسابقات کتابخوانی و همچنین نذر کتاب  در کتابخانه های کانون های مساجد اجرا میشود که این طرح ها را میتوان با همکاری کتابخانه ها پررونق تر کرد.

 

وی گفت :کتابخانه ها باید از موضوعات متنوع تری برخوردار باشند در این راستا از کتاب های رمان و داستان های که آموزنده و اخلاقی هستند میتوان استفاده کرد .

 

وی در پایان تاکید کرد: توجه به برنامه های خانواده محور و مباحث تربیتی و همچنین ابجاد فضا ومکان برای کودکان نیز از برنامه های است که میتوان در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی داشت.